Az ACCUPHASE LABORATORY, Inc nevű (akkor még KENSONIC Laboratory, Inc) céget 1972-ben Jiro Kasuga az akkori Kenwood márka egyik mérnöke alapította, és néhány mérnöktársa (LUXMAN, MARANTZ) segítségével belekezdett a korai időszakban jellemző, főleg alkatrész gyártásba, beszállításba és fejlesztésbe. Az első sikereket az önállóan gyártott KENSONIC P-300/C-200-as elő-végerősítők, a T-100-as tunerek és az E-202-es integrált erősítők hozták meg, melyek az 1973 és 1974-es években rendkívül sok pozitív kritikát gyűjtöttek be. Ekkor a Kensonic Inc létrehozta az Accuphase szériát, melyek összetéveszthetetlen egyedi külsővel, pezsgő arany előlappal és az előlapon található nagyméretű analóg kijelzőkkel nagyon nagy népszerűségre tettek szert az audiofilek körében. Az elmúlt 40 évben folyamatos a fejlesztés a cég japán központjában, de a tradicionális külső és a prémium belső értékek változatlanok maradtak!
„A zene egy olyan oázis, mely felfrissít bennünket az életünk során” A zene lehet nyugtató, izgalmas, magával ragadó. Meg tudja mozgatni szívünket, és gazdagítja az életünket. Ez az a cél, ami az Accuphase mérnökeit és tervezőit inspirálja! Az ötlet mögötti szlogen: „örömtelibb élet a technológia segítségével”. Ez a hitvallás hozott össze egy magasan képzett szakértői mérnök csoportot, akik a mai napig azon dolgoznak, hogy minden Accuphase készülék sikeres és a világon egyedülálló minőségi szintre legyen hivatott. Ahogy vannak gyönyörű hangszerek, melyeket különösen nagyra értékelnek, úgy igaz ez az audio komponensekre is, és az Accuphase büszke, hogy termékeit a világon mindenhol ide sorolják!
Ez az elismerés és hit az alap koncepciója a tervezésnek és a törekvésnek, hogy olyan kézzel összeállított, prémium készülékek jöhessenek létre, amelyek egyedi értéket képviselhetnek! Az ACCUPHASE márkanév mögött, egy adaptáció található, melyben a szó eleje, „ACCU”, az akkurátus (precíz, pontos, gondos) minőségről, a PHASE a fázishelyességre való törekvésről árulkodik, mely az audio világban az egyik jellemző.
A végletekig ambiciózus, céltudatos gyártás során hatalmas hangsúlyt fektetnek a legapróbb alkatrészek színvonalára is és az egyedi manufakturális kézi szerelés során valódi műremekek születnek.
Az Accupahse termékek nem tartoznak a szeszélyes piaci divat által vezérelt tömegtermelt berendezések közé, és a készülékeket is csak néhány tucat szaküzletben lehet megvásárolni a világon, mindezt azért, hogy a készülékek leendő tulajdonosai kizárólag jól képzett szakemberek segítségével, átfogóan megismerve dönthessenek egy igazi tradicionális japán High-End márka termékei közül.
Az Accuphase alap filozófiája: A zene egy oázis, amely felfrissít bennünket életutunkon.
A zene megnyugtató, izgalmas, felpezsdítő tud lenni. Megmozgathatja szívünket és gazdagabbá teheti életünket, ami az Accuphase-nél az audiotechnológia révén ez a cél.
Ez volt az ötlet a "Bővítsd az életet a technológián keresztül" szlogen mögött, amely eredetileg összehozta a nagyon magasan képzett audioszakértők csoportját, akik kitalálták és ma gyártják a sikeres Accuphase audioberendezés-sorozatot. Ez a vezérelv minden Accuphase alkatrész mögött, amelyek kiváló minősége extravagánsnak tekinthető. Ahogyan vannak kiváló hangszerek, amelyeket különösen nagyra értékelnek, úgy gondoljuk, hogy ugyanez vonatkozik az audiokomponensekre is. Ez a meggyőződés képezi tervezési koncepciónk alapját. Ez az oka annak, hogy igyekszünk minden egységünkbe extra értéket beépíteni, hogy teljes mértékben megmutassák a kézi építés előnyeit.
Az ACCUPHASE nevet úgy alakították át, hogy az ACCU előtagot az "pontos" szóból vették, és a PHASE-szal kombinálták, amely az audiotechnológia egyik legfontosabb tényezője. Úgy érezzük, ez egy nagyon találó márkanév olyan termékeink leírására, amelyek teljes mértékben tükrözik ezt és más fontos jellemzőket, amelyek behatolnak az audiotechnológia legbelső mélységébe. Végtelen minőségi törekvésünk nagyon magas fokú feldolgozást követel meg, ami arra késztet bennünket, hogy kerüljük a tömeggyártási rendszerek alkalmazását. Következésképpen a gyártási mennyiség korlátozott, és az Accuphase termékek csak korlátozott számú szaküzletben érhetők el.
Az Accuphase berendezések nincsenek kitéve a piaci divat szeszélyeinek, mivel mindenekelőtt a valódi hanghűség elérésére készültek. Ez a legfőbb oka annak, hogy termékeink hosszú távú gyártást élveztek.
A Kezdetek:
1972-ben két testvér, Nakaichi és Jiro Kasuga elhagyták a Trio-Kenwood céget (jelenleg JVC Kenwood), hogy létrehozzanak egy saját vállakozást, amely kizárólag prémium audio termékek gyártásával foglalkozik és nem a szeszélyes és konzumer tömegtermelést követi. Az elkerülhetetlen kompromisszumok okán, az alapítók, valamint néhány hasonló gondolkodású
munkatárs már a kezdettől fogva úgy döntöttek, hogy csak egy kisebb sorozatot hoznak létre amelyek a kifogástalan hangminőségre összpontosítanak, a legjobb hangminőség és a legkifinomultabb alkatrészek használata fókuszában.
A tervezést, a gyártást, az értékesítést és a szervizt is házon belül akarták végrehajtani, hogy minden egy kézben összpontosuljon. Az első termékek bevezetéséig tartó egy évig Jiro Kasuga a magánházában, Tokió Ota kerületében tervezte készülékeit. Ebben az időben sztereó a zene minőségi reprodukálása kezdett Japánban felvirágozni, és az audio
az ipar is fejlődött, de termelése a tömegtermelésre korlátozódott gyenge minőségű termékekkel. Gyakorlatilag nem volt szakosodott high-end audio gyártó. Az Accuphase akkor született, amikor a legnagyobb szükség volt rá, és arra törekedett
olyan csúcskategóriás audiokomponenseket hozzon létre, amelyeket majdan a legjobbak közé sorolnak a világon.