A PMC (Professional Monitor Company) 1990-ben alakult meg, Peter Thomas a BBC és Adrian Loader az FWO Bauch mérnökei alapították. A kompetens szaktudás és a zene egy életre szóló szenvedélye vezetett a PMC első termékéhez a BB5-A aktív stúdió monitor megalkotásához. Ezt a modellt elismerte a BBC és a Metropolis Mastering, a világ legjobb stúdiói és előadói preferálták. Referenciaként használtja Stevie Wonder a Wonderland Studio-ban, többek között a világ talán leghíresebb felvételeit készítő Deutsche Grammophon, Decca és Harmonia Mundi lemezgyártók felvételi stúdiói. A PMC uralkodik a vezető mastering stúdió-házak és műsorszolgáltatók szakmai világában és egyike azon kevés cégeknek, akik már elnyerték az Emmy ® díjat. Könnyebb lenne felsorolni azokat a filmeket, ahol nem PMC stúdió monitorkon keverték a végső zenei masteringet, de csak pár híres film melyeket a hangmérnökök a PMC hangfalaival kevertek: Titanic, Mission Impossible, Captain Phillips, Pearl Harbor, Game of Thrones – TV, Iron Man 1& 2, Skyfall, Spiderman 1,2,3 and Pirates of the Caribbean és még sok sok más film.
A tervezési filozófia meglehetősen egyszerű: az ideális hangsugárzó megoldás elkészítése a lehető legrészletezőbb felbontású színezettség és torzítás nélküli hanggal. Ez a legfelsőbb szintű minőségi vonal a páratlan K + F (ATL ™) hangszóró design és meghajtás technológia. Mára a PMC beépült a szakmai és fogyasztói piacokra, gyárt aktív és passzív hangsugárzókat az otthoni audiophile és high-end igényeknek megfeleően.
Peter Thomas a PMC vezetőmérnöke mérés-orientált tervező. Megoldásaival nemcsak létrehozta a legkövetkezetesebb tonális egyensúlyt, hozzájárult a széles lesugárzási szög eléréséhez és a pontos színpadkép-képalkotáshoz is. A megoldást a transmission line (akusztikus távvezeték) elvében látja. A megfelelő frekvencia átvitelű hangszórókat egy csőszerű rezonáns üreg egyik végébe beállítva, amelynek hossza 1/6 és 1/2 hullámhossz között van. A cső keresztmetszeti területe általában és jellegzetesen kúpos, a vége felé szűkülő járatot képez. Körülbelül a teljes hossz 1/4 részét a kiindulási területnek nevezzük, a terminálisan nyitott végén a belül felgyorsuló energia a térbe sugárzódik. Az egyre szűkülő keresztmetszet arra is szolgál, hogy visszafogja az állóhullámok kialakulását. Egyszerre csökkenti a torzítást, és jótékonyan maximalizálja az akusztikus teljesítményt a kimeneti nyíláson. Minimalizálja a mozgó akusztikus energia negatív hatásait, amely egyébként (mint a légmentesen zárt kamrában) visszahatna a hangszóró mozgó membránjára. Mivel az előállított cső igen hosszú (lehet be sem férne a helységbe) ezért összehajtják vagy megtörik, végig tartva a keresztmetszeti méreteket. Gyártása költséges, egyes esetekben bonyolult.
És, hogy mi kell hozzá? Számos hangsugárzó-gyártó valaki más hangszóróival, OEM-tervezéssel készíti termékeit. A PMC mérnökeinek ez a megközelítés nem járható út. Egy hangsugárzó elkészítésekor a szerkezeti integritás és a pontosság a legfontosabb elemek. Mind a szem, mind a fül számára megfelelő hangszekrény létrehozásához a legmodernebb, számítógépes vezérlésű megmunkálás, valamint a hagyományos kézművesség és az anyagok beható ismerete elengedhetetlen. A hosszas kísérletek során magas fokon kifinomult ATL™ (Advanced Transmission Line) szerkezetű hangszekrény kialakításához precíziós eszközökkel megmunkált, nagy pontosságú HDF anyagból készült panelek szükségesek.