Hírek, Tesztek

Quadral Rhodium 200 - Vérbeli mini

2019.08.26 12:44

A klasszikus és modern enteriőrökbe egyaránt ízlésesen beilleszthető hangsugárzó mindenféle virtuóz megoldást nélkülözve hasáb alakú kabinettel rendelkezik és 2-utas rear bassz-reflex kivitelben készül. 

A Rhodium 200 a terjedelmes választékkal rendelkező gyártó legújabb sorozatának egyetlen monitor tagja, álló társaihoz hasonlóan elegáns, karcsú formával és matt fekete, valamint a mostanság különösen divatos matt fehér színben.

A klasszikus és modern enteriőrökbe egyaránt ízlésesen beilleszthető hangsugárzó mindenféle virtuóz megoldást nélkülözve hasáb alakú kabinettel rendelkezik és 2-utas rear bassz-reflex kivitelben készül. Hangszórókészlete műanyag fázisjavító elemekkel kiegészített 25 mm-es alumínim dóm tweterből és 135 mm-es titánium bevonatú, inverz porvédős polipropilén mély/középsugárzóból áll. Méretéhez képest nagyon korrekt értéknek számító 48 Hz-es alsó határfrekvenciájához 60/90 W (nom/zenei) teljesítmény párosul, így korábbi Quadral monitoros tapasztalataim szerint vélhetően nem ijed meg a kicsit nagyobb terheléstől és az intenzívebb basszus hangoktól sem. A hangszóróselyem modern megoldásként mágnesesen rögzül az előlaphoz, az igényes kivitelű single hangszórókábel terminál a megszokott banándugók mellett csupasz drótvégeket is fogad és praktikus módon a doboz hátuljának legaljára került. Mivel a Rhodium sorozat nem tartalmaz dedikált háttérsugárzót, házimozi hangsugárzó szett építésekor a 200-as típus látja el a hátsó csatornák megszólaltatásának feladatát is.

Azok a monitorsugárzók, amelyeknek az előlapja „tele van hangszórókkal”, nagyon kicsi visszaverődési felülettel rendelkeznek és emiatt ideális esetben afféle bűvész hangsugárzóként szinte eltüntetik magukat a zenéből, továbbá nagyméretű és levegős színpadot építenek fel. Nos, a Rhodium 200 pontosan egy ilyen hangsugárzó és mivel a kisdobozok rajongói általában pontosan ezekért a tulajdonságokért vannak oda, úgy gondolom, ez a típus egyből a szívük közepébe talál. 
A fizikát valósággal két vállra fektető nagyobb testvér (Rhodium 500) produkciója után persze arra is nagyon kíváncsi vagyok, hogy mélyben mit művel a kisdoboz, bár az ő műfajában nem ez a legfontosabb paraméter, hiszen akiknél a jó basszus kiemelt szempontnak számít, azok úgysem a minik között keresgélnek. Ennek ellenére a Rhodium 200-nak e téren sem kell szégyenkeznie, mert ugyan a maga méretosztályában nem nyújt olyan frenetikus mély-élményt, mint a bátyja a magáéban, de azért nagyon tisztességes, kerek és cseppet sem egy hangjegyű basszussal rendelkezik. Ráadásul a felső basszus kiemelésének régi trükkjével sem próbálja meg becsapni a hallgatóságot, hanem korrekt módon teszi a dolgát, ahol pedig elfogy, ott sincsenek a hangjában zavaró effektusok, magyarán nem próbál meg többet vállalni, mint amire képes. Felhangosítva sem válik csattogóvá és józan keretek között mindvégig megőrzi az alapkarakterét. 
Jazz és jazz rock muzsikákon kerek, kiegyensúlyozott produkciót nyújt, megszólalása a legmélyebb frekvenciák hiányában is egésznek és eléggé fajsúlyosnak hat. Ahogy korábban már említettem, a hangok könnyedén leválnak róla és elszakadnak tőle, ezért a legjobb pillanatokban olyannak tűnik, mintha nem is ő szólna, hanem a hangok csak úgy maguktól ott lennének előttem. Különösen igaz ez a különféle fúvós hangszerekre valamint a kellemes hangvételű, plasztikus és hosszú lecsengésekkel szóló vibrafonra, amelynek hangjai óriási élményt nyújtva könnyedén gurguláznak ide-oda a térben. Továbbra is ennél a műfajnál maradva kíváncsiságból a „Take Five”-al is megkínálom dobozkát, amely felveszi a kesztyűt és némi képzavarral élve, még az intenzív dobszólókon is jól kivágja a rezet.

Az alapvetően világos hangszínekkel rendelkező, kellemesen racionális hangvételű hangsugárzó jóféle monitorként a szóló hangszereket abszolút élet közeli módon, hitelesen és kiváló analitikával ábrázolja, és az egyes hangszerek komplexebb részleteknél is megőrzik az egyéniségüket. Széles frekvencia átvitele ellenére felül egyáltalán nincs tűzijáték vagy felesleges csillogás, tudományát és képességeit sokkal inkább gazdag felharmonikus rendszer és sok apró részlet megjelenítésére használja. 
Shirley Horn felvételén a brutális, kissé túllőtt basszus sem zökkenti ki a szerepéből, sőt, még némi meggyomrozó érzetet is képes produkálni zavaró mellékzöngék nélkül, ám ennél sokkal fontosabb a lágyan hullámzó gazdag hangszerkíséret és a zavarba ejtően valóságosnak tűnő levegős énekhang, amely mindenképpen jóval meghaladja a kategóriájában elvárható minőségi szintet. Vivaldi hegedűversenyén a megszólaló hangok a nagyobb testvérhez hasonlóan alapvetően naturálisak és kellemesek, a magasak pedig szintén jó felbontásúak, levegősek és tiszták, és a nagyzenekar tömegéből is kellő ízelítőt kapok.
Számára ideális méretű térben optimálisan elhelyezve még pop és rockzenéken is élvezetes hangzást nyújt, friss ritmikával, elegendően testes dobokkal és jó hangszínekkel, a basszusára és a testességére pedig a hátsó reflexnyílása révén a hátsó falakhoz közelítve ügyesen még rá is lehet valamennyit segíteni, hogy e téren is ki tudjuk belőle hozni a maximumot.

A Rhodium 200 nagyobb testvéréhez hasonlóan szintén némi barátságossággal vegyíti a márkától megszokott tiszta, nyílt és racionális hangvételt, amúgy pedig pontosan azt kapjuk tőle, amire a látványa alapján számítani lehet, vagyis vérbeli monitoros hangzást. Levegősség, nagy színpad, és könnyedén áramló hangok jellemzik, és mindezt nagyon tisztességes basszus és dinamika egészíti ki, és a nagyon kedvező összképhez barátságos árcédula párosul.


Quadral Rhodium 200
Frekvencia átvitel: 48 Hz – 38 kHz 
Teljesítmény: 60/90 W (nom/zenei)
Érzékenység: 86 dB
Impedancia: 8 Ohm
Váltási frekvencia: 2100 Hz
Méretek: 155×294×257 mm
Tömeg: 5,15 kg
Ár: 129.990,- Ft

Stream Audio
Tel: 30/211-5253
www.streamaudio.hu